Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с температурата алфа 159

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем с температурата алфа 159

    Здравейте приятели!
    Имам Алфа 159 1.9 jtdm (150 коня) 2006 година. Имам проблем с температурата, който се проявява само през зимата, колата не вдига достатъчно температура и съответно парното ми е много слабо. През зимните месеци когато температурата е по ниска, колата ми държи 65/70 градуса, дори и при продължително шофиране.
    През лятото няма абсолютно никакви проблеми, колата си държи 90 градуса и нито градус нагоре или надолу.
    Въпроса ми е дали това е проблем на модела или проблема е само при мен?
    Благодаря!

  • #2
    Първоначално публикувано от Mishkov Покажи съобщение
    Здравейте приятели!
    Имам Алфа 159 1.9 jtdm (150 коня) 2006 година. Имам проблем с температурата, който се проявява само през зимата, колата не вдига достатъчно температура и съответно парното ми е много слабо. През зимните месеци когато температурата е по ниска, колата ми държи 65/70 градуса, дори и при продължително шофиране.
    През лятото няма абсолютно никакви проблеми, колата си държи 90 градуса и нито градус нагоре или надолу.
    Въпроса ми е дали това е проблем на модела или проблема е само при мен?
    Благодаря!
    Термостата си смени и въобще не му мисли
    Giulietta 1,6 JTDm 2013
    156 SW 1,9 JTD 2003

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от Mishkov Покажи съобщение
      Здравейте приятели!
      Имам Алфа 159 1.9 jtdm (150 коня) 2006 година. Имам проблем с температурата, който се проявява само през зимата, колата не вдига достатъчно температура и съответно парното ми е много слабо. През зимните месеци когато температурата е по ниска, колата ми държи 65/70 градуса, дори и при продължително шофиране.
      През лятото няма абсолютно никакви проблеми, колата си държи 90 градуса и нито градус нагоре или надолу.
      Въпроса ми е дали това е проблем на модела или проблема е само при мен?
      Благодаря!
      След 15-20 мин. градско каране на - 5 градуса ако не е направила 90 ,можеби трябва да отделиш 100 лв за термустатче.
      Alfa Romeo 159 JTDm
      Alfa Romeo 155 TS

      Comment


      • #4
        Термостата е проблема....Явно си т.н. "Летен термостат". При мен е същата работа, но си купих нов термостат и ще го сменям скоро. Просто автомобилите за южната част на Италия се продавали с талъв тип термостати - поне така ми обясниха.
        Alfa Romeo 159 1.9 JTDm, SW, Lancia Delta II 1,6
        ".... 150 На превала Ляв 5 и веднага Десен 5! спирай, че си ебало майката за Ляв 2 на скок !!!ХОРАТА... "

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от sasho_n2 Покажи съобщение
          Термостата е проблема....Явно си т.н. "Летен термостат". При мен е същата работа, но си купих нов термостат и ще го сменям скоро. Просто автомобилите за южната част на Италия се продавали с талъв тип термостати - поне така ми обясниха.
          Глупости,тея филми ги няма отдавна.Моята бивша кола като е продадена в Бг,и замина термоса миналата година.Обикновено оригиналния термос на италианките кара от 7 до 10 г.
          Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
          Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
          Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

          Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Mishkov Покажи съобщение
            Здравейте приятели!
            Имам Алфа 159 1.9 jtdm (150 коня) 2006 година. Имам проблем с температурата, който се проявява само през зимата, колата не вдига достатъчно температура и съответно парното ми е много слабо. През зимните месеци когато температурата е по ниска, колата ми държи 65/70 градуса, дори и при продължително шофиране.
            През лятото няма абсолютно никакви проблеми, колата си държи 90 градуса и нито градус нагоре или надолу.
            Въпроса ми е дали това е проблем на модела или проблема е само при мен?
            Благодаря!
            Колега, не бъркай парното с градусите на таблото.
            Днес специално за теб гледах мин/км.
            на 7-8мин парното започна да се затопля приятно, на 10 тата минута, стрелката за темпер. се събуди и започна да се насочва стремглаво на-го-ре.
            П.С
            темп. -10 -11 градуса
            Alfa Romeo 159 JTDm
            Alfa Romeo 155 TS

            Comment


            • #7
              Гледам много се забравя как се проверява дали термостата е запецнал отворен, та викам да напомня.

              Качваш се, караш и когато стрелката отлепи - слизаш и пипаш радиатора - трябва да е лед студен, ако е топъл, значи термостата е отворен. Всичко друго е бошлаф...
              Може да се опипат и маркучите към радиатора - нормално е при отлепила стралка горния маркуч ( от термостата към радиатора ) да е топъл до към средата, но долния трябва да е абсолютно студен.
              Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
              ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Yavor Покажи съобщение
                Гледам много се забравя как се проверява дали термостата е запецнал отворен, та викам да напомня.

                Качваш се, караш и когато стрелката отлепи - слизаш и пипаш радиатора - трябва да е лед студен, ако е топъл, значи термостата е отворен. Всичко друго е бошлаф...
                Може да се опипат и маркучите към радиатора - нормално е при отлепила стралка горния маркуч ( от термостата към радиатора ) да е топъл до към средата, но долния трябва да е абсолютно студен.
                Въобще не е нормално да е топъл леко маркуча на 50-60 гр.,ако е топъл термоса е пътник.Термоса трябва да държи плътно до 80-85 гр.
                Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                Comment


                • #9
                  Писал съм "до към средата" - винаги се затоплят откъм термоса, от оная малка дупчица дето я има на корпуса. А тя е нужна , за да може самия термостат да се затопли и отвори. Ако е супер плътно затворена дупката към радиатора, термостата докато отвори, мотора ще прегрее!

                  Но принципно начина ми за проверка е верен, нали?
                  Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                  ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Yavor Покажи съобщение
                    Писал съм "до към средата" - винаги се затоплят откъм термоса, от оная малка дупчица дето я има на корпуса. А тя е нужна , за да може самия термостат да се затопли и отвори. Ако е супер плътно затворена дупката към радиатора, термостата докато отвори, мотора ще прегрее!

                    Но принципно начина ми за проверка е верен, нали?
                    Точно!!!
                    Alfa 159 2,4 JTDm Q4
                    ex Alfa 156 2,4 JTD 20V
                    ex Alfa 156 1,9 JTD
                    ex Alfa 75 1,8

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Yavor Покажи съобщение
                      Писал съм "до към средата" - винаги се затоплят откъм термоса, от оная малка дупчица дето я има на корпуса. А тя е нужна , за да може самия термостат да се затопли и отвори. Ако е супер плътно затворена дупката към радиатора, термостата докато отвори, мотора ще прегрее!

                      Но принципно начина ми за проверка е верен, нали?
                      Абсолютно верен е,ама това леко загряване трябва да стане след 65-70 гр.,не по-рано.
                      Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                      Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                      Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                      Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                      Comment


                      • #12
                        Да се изповядам и аз по въпроса с температурата, защото имам някакви съмнения. Съмненията се пораждат поради факта, че от 2 дни карам градско старата Делта, при един и същ маршрут, едно и също натоварваме, Делтата загрява значително по-бързо.
                        На Алфата й сменях термостата миналата зима, направих теста, описан в темата - при темп. на стрелката около 70 гр., радиатора си е студен, маркуча преди него съвсем леко затоплен.
                        Общо взето, при температура навън около 2 градуса и около 15 мин. градско каране, стрелката стига до около 65-70 градуса.
                        Alfa Romeo 159 1.9 JTDm, SW, Lancia Delta II 1,6
                        ".... 150 На превала Ляв 5 и веднага Десен 5! спирай, че си ебало майката за Ляв 2 на скок !!!ХОРАТА... "

                        Comment


                        • #13
                          И при мене е така - сутрин от къщи ( излизам от топъл гараж ) до училището на баткото са 8-9 минути и после до офиса ми още толкова. Паркирам с двигател на около 75 градуса.
                          За сметка на това духва топло още след 500 метра, като се усети колко е навън.
                          Явно е от калорифера! Иначе мотора бавно загрява.
                          Но поне в кабината е екстра, за разлика от 156цата, където измръзвах зимно време, а се усетих че има калорифер 2 седмици преди да я продам
                          Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                          ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                          Comment


                          • #14
                            При мен също започва да духа леко топъл въздух по-рано, но дали имам въпросният калорифер - надали?
                            Alfa Romeo 159 1.9 JTDm, SW, Lancia Delta II 1,6
                            ".... 150 На превала Ляв 5 и веднага Десен 5! спирай, че си ебало майката за Ляв 2 на скок !!!ХОРАТА... "

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от sasho_n2 Покажи съобщение
                              Да се изповядам и аз по въпроса с температурата, защото имам някакви съмнения. Съмненията се пораждат поради факта, че от 2 дни карам градско старата Делта, при един и същ маршрут, едно и също натоварваме, Делтата загрява значително по-бързо.
                              На Алфата й сменях термостата миналата зима, направих теста, описан в темата - при темп. на стрелката около 70 гр., радиатора си е студен, маркуча преди него съвсем леко затоплен.
                              Общо взето, при температура навън около 2 градуса и около 15 мин. градско каране, стрелката стига до около 65-70 градуса.
                              Делтата ти не е ли бензинова? Нормално е да загрява доста по-бързо от нафтата


                              Comment

                              Working...
                              X